Регистрация и пререгистрация на сдружения и фондации

Център за правна и финансова помощ

Регистрация на сдружения и фондации -200лева за клиенти от цялата страна

 „Защото Вашият случай е в центъра на нашето внимание!“

Какво Ви предлагаме?

  1. Регистрация на фондация-200 лева + 25 лева държавна такса; /Цената включва консултация с адвокат, изготвяне на всички документи и подаването им в Търговския регистър/.
  2. Регистрация на сдружение, асоциации, спортни клубове-200 лева+ 25 лева държавна такса; /Цената включва консултация с адвокат, изготвяне на всички документи и подаването им в Търговския регистър/.
  3. Промяна в обстоятелства на регистрирани вече сдружения и фондации-200 лева+ 15 лева държавна такса; /Цената включва консултация с адвокат, изготвяне на всички документи и подаването им в Търговския регистър/.

Всички  документи във връзка със заявената услуга се изготвят  от нашите адвокати в рамките на 1 работен ден. Плащането на услугите се извършва, след получаване на готовите документи, като гаранция за бързина, качество и професионализъм към нашите клиенти. 

Внимание! Голяма част от изброените по-долу документи се предлагат в различни образци в множество сайтове, които не са утвърдени от институциите образци, крият риск от допускане на съществени грешки при оформянето им или се генерират от платформи, които в бъдеще могат да Ви струват значителен финансови ресурс. Също така не бива да се забравя, че за вписването на неверни данни в декларациите се носи наказателна отговорност. 

В случай, че желаете, може да направите безплатна консултация с адвоката, който е на линия през целия ден през LIVE chat/ в долния ляв ъгъл/ или да се обадите на посочения телефон. Не се колебайте и задайте Вашите въпроси сега!

РЕГИСТРАЦИЯ НА ФОНДАЦИЯ

Фондацията е вид юридическо лице с нестопанска цел (ЮЛНЦ), което се учредява на основание Закона за юридическите лица с нестопанска цел (ЗЮЛНЦ). Фондацията придобива качеството на юридическо лице с вписването ѝ в публичния Регистър на юридическите лица с нестопанска цел (Регистъра на ЮЛНЦ), воден от Агенция по вписванията. Дейността на това формирование, наричано още „неправителствена организация“ (НПО), може да бъде в обществена или частна полза.

Водещи при определянето на една организация в частна или обществена полза са целите на нейната дейност. В ЗЮЛНЦ са посочени възможните цели, които една организация в обществена полза би могла да си поставя, а именно:

– развитие и утвърждаване на гражданското общество, гражданското участие и доброто управление;

– развитие и утвърждаване на духовните ценности, здравеопазването, образованието, науката, културата, техниката, технологиите или физическата култура;

– подкрепа за деца, за хора с увреждания и за лица и общности в риск от социално изключване;

– защитата на човешките права или на околната среда;

– други цели, определени със закон.

Фондацията се учредява с едностранен учредителен акт приживе или по случай на смърт, с който безвъзмездно се предоставя имущество за постигане на нестопанска цел. Учредител/-и на фондация могат да бъдат български и чуждестранни юридически и дееспособни физически лица, като тук законът не е поставил изискване за броя на учредителите при фондациите в частна или в обществена полза.

Най-важният акт при учредяване на фондацията е безвъзмездното предоставяне на имущество. Приживе това става с едностранно дарствено волеизявление, обективирано в учредителния акт на фондацията, който трябва да бъде в писмена форма с нотариална заверка на подписа. По случай на смърт учредяването става чрез завещание.

Учредителният акт трябва да съдържа като минимум целите на бъдещата фондация и предоставеното имущество. Имуществото, което се предоставя, не е ограничено до право на собственост върху движима или недвижима вещ и може да бъде всякакво друго вещно или облигационно право, имуществено авторско право и т. н. Липсва и изискване за минимална парична равностойност на предоставеното имущество.

Когато при учредяването на Фондация се предоставя безвъзмездно определена сума пари, за да се удостовери това обстоятелство, е необходимо да се представят вносните бележки (или удостоверение от банката) за внасянето на паричното учредително дарение от всеки един учредител в набирателна банкова сметка, открита за целта на учредяването, посочващо това.

Учредители на Фондацията могат да бъдат:

  • български или чуждестранни дееспособни физически лица (всяко лице, навършило 18 години и което не е поставено под запрещение);
  • български или чуждестранни юридически лица. Учредители могат да бъдат всякакви юридически лица независимо от правно-организационната им форма – търговски дружества (ЕООД, ООД, АД, СД и др.), фондации, сдружения, кооперации.

При учредяването на фондация се изготвят следния задължителен комплект от документи:

  1. Учредителен акт – с нотариално заверен/и подпис/и на учредителя/ите (при учредяване на фондация приживе), или Завещание – в нотариално заверен копие и Акт за смърт на завещателя (при учредяване на фондация по случай на смърт);
  2. Копие (препис) от Учредителния акт или Завещанието с Акта за смърт, в което личните данни на учредителя/ите (ЕГН; ЛНЧ; дата на раждане; адреси;) са заличени;
  3. Решение на учредителя/ите за определяне на състава на органите на фондацията – на управителния орган и на представляващия/ите;
  4. Ако един или повече от учредителите са български юридически лица –- Решения на компетентния орган на това юридическо лице – учредител, за участието му в учредяването на новата фондация и за определянето на негов представител в органите на фондацията, подписан от ръководещия заседанието и лицето, изготвило протокола;
  5. Ако за член на управителния орган на фондацията е избрано юридическо лице – Решения на компетентния орган на това юридическо лице за определяне на физическо лице, което ще го представлява в управителния орган на фондацията (в случай че е различно от законния представител);
  6. Образец от подписа на представляващия;
  7. Вносна бележка за внесеното учредително дарение в набирателна банкова сметка на фондацията;
  8. Декларация по чл. 13, ал. 4 от Закона за Търговския регистър и Регистъра на ЮЛНЦ, подписана от заявителя, представляващ фондацията;
  9. Само ако заявлението за регистрация се подава от друго лице, което не представлява фондацията – Пълномощно (без нотариална заверка) и Декларация по чл. 13, ал. 5 от Закона за Търговския регистър и Регистъра на ЮЛНЦ;
  10. Документ за платена държавна такса – 50 лева при подаване на заявлението на гише, съответно 25 лева при подаване на документите по електронен път с електронен подпис.
  11. Заявление А16 за вписване на обстоятелства относно фондация.

Важно! Ако регистрацията се извършва по електронен път, то Заявление А16 може да се подаде само с електронния подпис на заявителя – законен представляващ – или на адвокат с изричното пълномощно.

РЕГИСТРАЦИЯ НА СДРУЖЕНИЕ

Сдружението е юридическо лице с нестопанска цел, което придобива качеството на юридическо лице с вписването му в публичния Регистър на юридическите лица с нестопанска цел (Регистъра на ЮЛНЦ), воден от Агенция по вписванията. Процедурата за регистрация на сдружение се извършва по реда на Закона за Търговския регистър и Регистъра на юридическите лица с нестопанска цел (ЗТРРЮЛНЦ), Закона за юридическите лица с нестопанска цел (ЗЮЛНЦ) и съответните подзаконови нормативни актове.

Дейността на юридическото лице, наричано още „неправителствена организация“ (НПО), може да бъде в обществена или частна полза.

Сдружение в частна полза може да бъде учредено от минимум 3 юридически и/или физически лица, докато за сдружение, което е определено за извършване на обществено полезна дейност, са необходими най-малко 7 физически лица или 3 юридически лица.

При учредяване на сдружението се изготвя следния задължителен комплект от документи:

  1. Решение за учредяване на сдружение;
  2. Копие (препис) от Решението за учредяване на сдружението, в което личните данни на учредителите (ЕГН; ЛНЧ; дата на раждане;) са заличени.
  3. Списък на учредителите – подписан саморъчно от всеки един от учредителите;
  4. Копие (препис) от Списъка на учредителите, в което личните данни на учредителите (ЕГН; ЛНЧ; дата на раждане;) са заличени;
  5. Ако един или повече от учредителите са български юридически лица –Решение на компетентния орган на това юридическо лице – учредител, за участието му в учредяването на новото сдружение и за определянето на негов представител в органите на сдружението, подписан от ръководещия заседанието и лицето, изготвило решението;
  6. Ако един или повече от учредителите са чуждестранни юридически лица, които не са регистрирани в ТРРЮЛНЦ или не са учредени по българския закон – документ, установяващ съществуването на юридическо лице – учредител, и удостоверяващ лицата, които го представляват по националния му закон;
  7. Устав на сдружението;
  8. Копие (препис) на Устава на сдружението, в който личните данни на учредителите (ЕГН; ЛНЧ; дата на раждане;) са заличени;
  9. Образец от подписа на представляващия на сдружението;
  10. Вносна бележка или приходен касов ордер за извършени първоначални имуществени вноски, ако такива са били предвидени при учредяването;
  11. Декларация по чл. 13, ал. 4 от Закона за Търговския регистър и Регистъра на ЮЛНЦ, подписана от заявителя, представляващ сдружението;
  12. Пълномощно и Декларация по по чл. 13, ал. 5 от Закона за Търговския регистър и Регистъра на ЮЛНЦ, в случай че документите се подават от пълномощник;
  13. Документ за платена държавна такса – 50 лева при подаване на заявлението на гише, съответно 25 лева, ако документите се подават по електронен път с електронен подпис;
  14. Заявление А15 за вписване на обстоятелства относно сдружение.

Важно! Ако регистрацията се извършва по електронен път, то Заявление А15 може да се подаде само с електронния подпис на заявителя – законен представляващ – или на адвокат с изрично пълномощно.

При допълнителни въпроси може направите онлайн запитване на office@centara.bg, да си запишете час за консултация на място или да се обадите на телефон +359 898514053. Цената за регистрация на сдружение или фондация  е 200 лева плюс 25 лева държавна такса.

 

Цена  за  регистрация на сдружение е 200 лв.  + 25 лв.(държавна такса).

Цена за регистрация на фондация е 200 лв.  + 25 лв. (държавна такса).

Промени във вече регистрирана фондация или сдружение- 200 лева +15 лева  държавна такса

ОЧАКВАМЕ ВИ НА ТЕЛЕФОН 0898 514053, през регистрационнта форма или е-mail: office@centara.bg

  ЗА КЛИЕНТИ ОТ ЦЯЛАТА СТРАНА

Търсите си Надежден Посветен Партньор?

„Защото Вашият случай е в центъра на нашето внимание!“

Как ще оцените услугите ни!

Кликнете върху звезда, за да оцените!

Среден рейтинг 5 / 5. Брой гласове: 1

Все още няма гласове! Бъдете първият, който ще ни оцени.